SUPOTSKI SLAP – slap pod Pomjanom in Koštabono

SUPOTSKI SLAP pod Pomjanom in Koštabono

Supotski slap, slovenska Istra

Izhodišče: Pomjan, parkirišče pri pokopališču (nad razgledno točko)
Dolžina: 2 km v eno smer (približno 30 min hoje)

Najprej se naužijemo razgleda, ki ga pod parkiriščem nudi razgledna točka na koprski in tržaški zaliv ter zaledje Istre. Peš se podamo po glavni cesti proti drugemu koncu vasi, kjer pri manjši rumeni cerkvici in avtobusni postaji zavijemo proti gozdu. Na tem mestu lahko opazimo rumeno usmerjevalno tablo za Supotski slap. Ko gremo mimo zadnje hiše se asfalt konča in začne se kolovozna pot, ki nas pelje mimo pašnika na katerem se pasejo prikupni osliček, poni in mini pujsek. Le malo naprej lahko na levi strani poti pod košatim drevesom opazimo ograjen star vodnjak, ki je žal nedelujoč. Pot je ves čas označena z rdeče-modrimi oznakami, ki jih lahko najdemo na kamnih po poti, na drevesnih deblih in kamnitih škarpah.

Supotski slap, slovenska Istra

Pot iz Pomjana do Supotskega slapu je krožna, zato se na enem delu poti lahko odločimo, da bomo nadaljevali po desni ali levi poti (označeno z modro puščico na tleh, ki kaže obe možni  poti). Desna pot je nekoliko krajša in po deževju manj razmočena (preverjeno!).  Pot se precej spušča navzdol, vendar lahko ob tem uživamo ob razgledih na oljčne nasade in Koštabono. Desna pot nas pripeljale na vrh Supotskega slapu. Za pogled iz druge perspektive, torej iz spodnje strani, moramo pot nadaljevati po levem bregu nekoliko v hrib in nato na desni strani poiščemo  pot, ki strmo vodi navzdol do razgledne točke iz spodnje strani Supotskega slapu. Potem sledi čas za uživanje in sprostitev pod 14 m visokim slapom s turkiznim tolmunom in žuborečo vodo, ki se steka naprej v dolino.

Pot nazaj lahko nadaljujemo po drugi strani ali pa se vrnemo po isti poti. Vrnitev po drugi poti (torej leva smer na razcepu poti, ki sem jo prej opisovala) lahko združimo še z obiskom starega zaselka Pomjana, ki se imenuje Na Laborju.

Tu sicer še nisem bila, vendar mislim, da mora biti zanimivo. Tu naj bi stalo nekaj precej starih hiš oziroma obzidij hiš. Nisem še bila, saj mi je ogled nedavno predlagal sodelavec, ki te skrite kotičke dobro pozna. Ob naslednjem obisku gotovo obiščem tudi to! Zanimivo je, da na Googlovih zemljevidih tega nekako ni videti, zato vam bom zaupala kar koordinate zapuščenega zaselka Na Laborju. Torej za zaselek Na Laborju so koordinate naslednje: 45.491257, 13.748046 (na Google zemljevidu te koordinate le vnesemo v iskalnik – kot sicer ime kraja in že nam pokaže iskano na zemljevidu).

Uživajte v čudovitih prizorih narave in do nje ravnajte spoštljivo.

Supotski slap, slovenska IstraOglejte si še dodatne slike divje razmočene poti do Supotskega slapu na moji FB strani Happy Petra.